Cuma, Nisan 06, 2012

diyet hayatımda.

o kadar uzun bir zaman dilimi ki benim hayatımda bu diyet olayı,sanırım başaramayacağım la,ha gayret oldu olacak arası bir yerlerde diyebilirim.
yani gazetelerde ,internetde,orada şurada burada diyet adına yazılan kalıplaşmış cümlelere karnım tok,benim bildiklerim yazılanlarında ötesinde abartmadığımı da söyleyebilirim.
yani sözün kısası iki ciltlik bir diyet kitabı bile yazabilecek donanıma sahibim
1.cilt-yediklerimiz,yemememiz gerekenler,farkında olmadan yersek köprüden önceki son çıkışlar,kaloriler...
2. cilt-ise tamamen diyetin psikolojik yönüne dair.mesela neden yemeliyiz,ne zamanlar farkında olmadan eve doldurduğumuz abur cubur köşesiyle yakınlaşıyoruz,kim için ve de neye dair zayıflama hayalleri kuruyoruz,neden bu kiloya gelene dek hiç bir şey engel olamadı bize,ve bundan sonra bizi kilolara karşı sabırla zayıflamamızı sağlayacak nedenimiz ne,ve acil durumda (tatlı krizleri,umutsuzluk nöbetleri gibi)aranacak kimsemiz var mı?....
yukarıda yazdıklarımın sadece ön sözün ilk paragrafı olabilecek şeylerden çok şey çıkarabiliriz kendimize diye düşünüyorum başta kendime tabi ki..
samimiyetle söylemek isterim ki;ben ki bunca bilgiye ve de psikolojik kabullenmişliğime rağmen(fazla kilolu olduğumu kabullenip ne yapabilirim aşamasına geçebilme) ben neden ideal ölçülerde değilimin cevabı yine benim yaşadığım hayatın içinde gizli.
yani bahaneleri oldukça fazla biriyim diyebilirim,duygusal bir kişilik sahibi olmak hayatta gerçekçi düşünüp karar verenlere nazaran 1-0 yenik başlanılan maçlar gibi çoğu zaman,ama zafer kazanmak imkansız değil bununda altını çizmek isterim.
---
dışarıda güneşli bir gün yaşanıyor.ve imkansız değil hayallerimizdeki sırt dekolteli kırmızı elbiseyi giyip önden fırlamamış düz bir göbek,ve kat kat katlanmamış yağların yokluğuyla düz ve kıvrımlı bir sırta sahip olmak..
ben şimdilerde tüm hayal kırıklıklarıma ve de boynumu büken onca şeye rağmen bunu tembihliyorum kendime..
yeni ve taptaze günlerde yine dertleşmek dileğiyle..

Hiç yorum yok: