Pazartesi, Mart 29, 2010

civciv muhallebiler,yumurta'dan yeni çıktılar :)

**yaz çocuğu olduğumdan mı acaba güneşli günlere bu kadar düşkünlüğüm benim.
**saatler ileri alınınca akşamları eve yürüyerek gitme mutluluğuma da kavuşmuş oldum diyebilirim aylar sonra,sizlerede tavsiye ederim tefekkür edebileceğiniz harika bir zaman dilimi yürüdüğünüz anlar,kıymetini bilmelisiniz bence.
**yaz güneşinin ışıkları bikez ısttımı içimi,heyecandan içim içime sığmaz olur benim,beni mutlu eden işlerle meşgul olmak isterim,işte tatlı seven biri olarak,mutfakta vakit geçirmekte böyle bişey benim için.
velhasıl sizlerle bildik bir tarifin küçük dokunuşlarla nasıl farklı bir görünüme kavuştuğunu göstermek istedim aslında bu yazımda.yani bildiğiniz muhallebi, yada şöyle diyim,resme bakın bakalım bildiğiniz muhallebi mi ^_^
Malzemeler
10 çorba kaşığı toz şeker
3 adet yumurta sarısı
1.5 su bardağı su
1 adet limon suyu
3 çorba kaşığı un
Süslemek için:
1 su bardağı hindistan cevizi
15 adet kuru kayısı
1 çorba kaşığı damla çikolata
Hazırlanışı
Muhallebiyi hazırlamak için toz şeker, yumurta sarıları, un, su ve limon suyunu tencereye alıp iyice çırptıktan sonra devamlı karıştırarak koyu muhallebi kıvamına gelinceye dek pişirin. Daha sonra streç film kaplanmış minik kâselere paylaştırın. Buzdolabında soğutun. Soğuyan muhallebileri servis tabağına ters çevirerek çıkarın. Üstlerini hindistancevizi ile kaplayın. Daha sonra kayısıları ikiye bölüp, civcivin ayak kısımlarını oluşturmak için, tabaktaki muhallebiyi hafif kaldırıp altına yerleştirin. Yine yarım kayısıyı gaga olarak yerleştirin. İki adet damla çikolata ile göz yapın.

1 yorum:

nevbahar01 dedi ki...

allah allah ne harika birşey olmuş. kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi yaw. ellerine sağlık...