Perşembe, Ağustos 07, 2008

şah cihan-mümtaz mahal aşkı,

bir iki gün önce işyerinde bi yandan işlerime bakarken, biyandanda burç fm açtım netten,edebi bi program vardı ve hindistandaki taç mahalin aşk hikayesini anlatıyorlardı,şah cihanın ve eşinin birbirlerine olan sevgileri,mümtaz mahalin ölürken eşine kendisini unutmaması ve başka biriyle evlenmemesini vasiyet etmesi,ve eşinin ölümü üzerine şah cihanın onun için yaptırdığı bu güzel yapı felan çok hoşuma gitti dinlerken,ve nettende bir hikayesini bulup sizlerinde okuması için buraya yazdım,böyle büyük bi sevgi eşler arsında ne güsel değilmi:)
**Efsanelerde anlatılan, Bir isyanı bastırmak için ordularıyla Burhanpur’a giden Şah Cihan’a, dokuz aylık hamile olmasına rağmen her zamanki gibi eşi Mümtaz Mahal de eşlik etmişti. Mümtaz Mahal, 14. çocuklarını doğururken öldü. Efsaneye göre ölmeden önce kocasına bir vasiyette bulundu:"beni unutma" Şah Cihan, eşinin ölümünden sonra 2 yıl yas tuttu. Artık devlet işlerine ilgisini kaybeden hükümdar, teselliyi sanat ve mimaride buldu. Eşinin ölümünden 6 ay sonra Tac Mahal’in temeli atıldı.Şah Cihan, Tac Mahal’in siyah mermerden aynısını Yamuna Nehri’nin öteki kıyısına inşa ederek oraya gömülmek istemiştir. Ancak oğulları arasındaki taht kavgası sonucu kendisini devirerek 1658’de hükümdar olan oğlu Evrengzib, babasını Agra Kalesi’ne hapsetmiş ve Şah Cihan ömrünün geri kalan 8 yılını tutuklu olduğu kalede geçirmiştir,tek birşey istemiştir tutuklu olduğu kaleye oda karısının mezarını yansıtacak bir ayna,böylelikle ölene kadar mümtaz mahalin mezarını görebilmiştir hapistede olsa,bu nedenle siyah tac mahal inşa edilememiştir ve Şah Cihan, karısının yanına gömülmüştür.

1 yorum:

nevbahar01 dedi ki...

:(
ay çok etkilendim , çok istiyorum taç mahal i görmeyi. allah bize de böyle yürekten bağlı eşler nasip etsin. hem ben ölünce evlenmesine izin de veririm:)