Çarşamba, Ağustos 13, 2008

6 ayda 63 kilo verdi

ANKARA'da oturan ve 130 kiloya kadar çıkan 28 yaşındaki Nursel Tekin, kendi diyet programını uygulayarak 6 ayda 67 kiloya indi.Çankaya İlçesi Seyranbağları'nda oturan 9 yaşındaki kız çocuk annesi ev kadını Nursel Tekin, hamilelik döneminde kilo almaya başladı.Eşinin de askere gitmesiyle strese giren Tekin, hızla kilo almayı sürdürürken 70 kilodan 130 kiloya çıktı. Fazla kiloları nedeniyle hayata küsen ve toplum içine çıkmaya utanan Tekin, tedavi olmaya karar verdi. Birçok diyetisyen ve doktora başvurduğunu kaydeden Tekin, “Doktorların bana verdiği diyet programı ve ilaçlar işe yaramadı ve kilo almaya devam ettim. Artık kilolarımdan dolayı nefes alamaz durama geldim ve sağlığım tümüyle bozulmaya başladı. Doktorlar obezite teşhisi koydular ve böyle kilo almaya devam ettiğim taktirde öleceğimi söylediler. Ancak verdikleri ilaçlar işe yaramıyordu” dedi.Birçok doktora gitmesine rağmen kilolarına çare bulunmamasına kızdığını ve kendi diyet programını uygulamaya koyduğunu söyleyen Tekin, şöyle konuştu:“Öncelikle yiyeceklerime dikkat ettim. Yağlı yiyeceklerden uzak durdum. Ancak, hiçbir zaman aç kalmadım. İstediğim her şeyi belli ölçüde yiyordum. Sabahları beyaz peynir, domates, salatalık, öğlen bazen tavuk, et, sebze gibi yiyecekleri tüketiyordum. Akşamları erken saatlerde yine istediğim yemekten yiyordum. Tek dikkat ettiğim şey yağ oranını düşük olmasıydı. Bunun yanında hergün 1 saat tempolu yürüyüş yaptım. Özellikle yürüyüşün çok faydası oldu.”Uyguladığı program sayesinde 6 ay gibi sürede 63 kilo verdiği ve 130 kilodan 67 kiloya düştüğünü kaydeden Tekin, şöyle devam etti:“Düşünün bana uyan elbise bedeni yoktu. Özel diktiriyordum. Ancak, şuan 36-38 beden giyiyorum. Bu halimle doktorlara gittiğimde gözlerine inanamadılar ve kısa sürede sağlığımdan hiçbir şey kaybetmeden nasıl bu kadar kilo verdiğimi sordular. Ancak şuan çok sağlıklıyım ve 63 kilo vermeme rağmen vücudumun bazı bölgeleri dışında hiçbir deformasyon olmadı.”

HAYATA KÜSMESİNLER
Şuan kilolarıyla başı dertte olan kişilere de seslenen Tekin, “Hayata küsmesinler, sağda solda söylenen diyet programları, ilaçlara kanmasınlar. Her şey iradeyle oluyor. Kendi iradelerini ortaya koysunlar ve azmetsinler. Eğer sağlam bir irade ortaya koyarlarsa çok rahat kilolarından kurtulabilirler” dedi.(hürriyet/sağlık)
**arkadaşlar benimde böyle gitmez dememin vakti geçtide gidiyor bile,bu irademin şeysine bi hakim olmam şart oldu,bayanın resminide görünce hele,,hadi hayırlısı bismillah bakalım)

3 yorum:

Gelin Ayşe dedi ki...

En önemlisi azmimli olmak ve gerc"ekten istemek! Gercekten bravo kadına! Kocası ne kadar mutlu olmuştur :)

nurcan dedi ki...

EMİNİM ETRAFINDAKİLER ÇOK MUTLU OLMUŞTUR. ÇÜNKÜ GENELDE ETRAFTAKİLER RAHATSIZ OLUYOR BU DURUMDAN. AH BEN DEE BİR ZAYIFLASAM İRADEMM ÇOK ZAYIF YARAMA TUZ BASTIN İNAN SEVGLİER

nevbahar01 dedi ki...

şeker dün de dediğim gibi eylemini gönülden destekliyorum, hadi bakalım yürü beee...
sağlıklı, zayıf, güzel günlere...
darısı başıma :)