Salı, Mayıs 13, 2008

evliliğe ve bana dair.


evliliğinin harika gitmesini istiyorsan eşinin senden beklediği herşeyi yapmalı,ve ona muhalefet olmamalısın,yada ona ters düşecek bir davranışta bulunmamalısınki sana "bu yaptığın hiç hoşuma gitmiyo" demesine fırsat vermeyesin.ve her zaman ondan bi adım daha pratik düşünüp,sessizce icraata dökmelisinki bu düşünceni,sonra onun haberi olupta size kendinizi mutsuz hissettirecek bakışlarıyla muhatap olmayasınız.anladımki şu geçen bikaç yılda mutlu olmak istiyorsan bi evlilikte kendi başının çaresine bakmalısın,ve sahte gülüşlerin olmalı elinin altında,icap ederse ortama ayak uydurabilesin diye,mesela kendimden bi örnek vermeden geçemiycem müsadenle ünzile;pazar günü igdaştan tanıdığı bi memure bayan arkadaşı(gönül hanım)ın ikinci evliliğinin nikahına gitmeyi hiiiç istemediğim vede dahası pervinide götürmeyi düşünmediğim halde,sırf eşim kırılmasın,kırgınlık olmasın,hadi germiyim ortamı düşüncesiyle paşa paşa gittik nikahapervinle beraber.biliyomusun bizi niye götürdüğünü biliyorum,düğüne birçok tanıdığı gelecekti ve eşini ve çocuğunu yani sırf bizi gösterip kendini tatmin etmek için götürdü bizi,ama bunu sadece içimden dillendirebilirim asla böyle bişeyi söyleyemem ve söylemekte istemem zaten her halukardada gittik düğüne,kıyafetlerimi giyerken fermuarımı ona çektirdim,biras doğum sonrası kalan kilolar münasebetiye dar geldiğinden bluzum,ama o yine hiç ben kırılırmıyım diye düşünmeden düşündüğü lafı söyleyiverdi bana kilolarımla ilgili bu kıyafete eskisi gibi girmeyi istemiyormusun,bende istiyorum dedi,ne şimdi bu insanın yüzüne vurmak deilmi yani bu sözler,ikimizde çalıştığımıza yoruluyorum haliyle bende,nihayetinde insanım,ve evlerin işlerini yetiştiremediğim vakitler oluyo elbetteki,bunu ona söylesem işten çık der hemen,kolay sözü seçip,oysa evde kalmak gün boyu boğuyor sanki beni,mutsuz oluyorum,işleri yetiştiremediğim zamanlar laf dokunduruyo bana hep,mesela geçenlerde çamaşırları yıkadım seremedim,bir hafta dalga geçti "çamaşırları sepette kurutmayı başardın diye"o sözleri söylerken öyle acıyorki canım anlatamam,neden ıkadınların daha kırılgan olduklarını hatırlamak aklına bile gelmiyo eşimin çoğu zaman dediğimde olmuyo deil,ama sonra boşveriyorum dahada düşünüp mutsuz olmamak için,susuyorum çoğu zaman,oysa o susuşumu bile kendine mal ediveriyo hemen,muhatap alıp cevap bile vermiyosun diyo,bunun gibi bissirü sessiz sessiz birikenler var içimde ünzile,bazen başka bir ülkede maddi olarak bir gelirim olsa ve herkesten herşeyden uzakta yaşasam diye aklımdan geçirmiyo deilim,son bi cümle demeliyse evlilik için kadın isterse mutlu bir yuva yürür gider,yani kadın çabalarsa elini taşın altına koyarsa,içi kan ağlasada eşi istiyor diye göbek atacak kadar fedakar olursa bu iş yürür,bunu asla unutmayasın,neyse sen bana bakma yine çözüldü dilimin bağı,susayım şimdi başka zaman yine dertleşiriz senle,eywallah ünzile kardeşim,,,

Hiç yorum yok: