Perşembe, Ağustos 27, 2009

dün akşam ve hayaller.

dün iş çıkışı eşim aldı beni ve yanında ortanca görümcem ayşe ablam ve kızıda vardı.rüveyda bu sene 1.sınıfa başlıycak inş.adresten dolayı onlara düşen okul veliler ve hatta okul müdürü tarafından bile beğenilmeyen öğretmenlere sahip,bu nedenle düşünüp duruyorlar ne yapacaklarını,buna karşılık,maddi olarak güçleri yetmesede bir ümit bu koleje gittik bakmaya(almanyadaki görümcemin eşinin arkadaşı buranın kurucu müdürü)velhasıl güsel bi hayal dünyası gibi çocukların eğitimi ve rahatı için düşünülmemiş tek bir ayrıntı bile yok desem abartmış olmam sanırım,24 kişilik sınıflar,iki yabancı dil,yüzme dersleri,spor,sinema salonları,bilgisayar odası,labaratuvar,kütüphane iki katlı bir katı yabancı dil kitaplar,okul içinde kırtasiye bile var,yemek salonları,yemeklerini her sınıf kendi masasında öğretmenleriyle yiyomuş mesela,lavabolar küçük ve alçak yerleştirilmiş,boylarına göre,merdiven kenarları parmaklık korumalıklarla çevrili,haftada bir gün rehberlik için yatılı kalınıyomuş,velhasıl bayıldım ben bu okula,tabi parasınada:Dbirinci sınıflar için yıllık ücret bu sene 13100 TL.
insan keşke gönderebilsem diyo gerçektende eğitimdeki bu adaletsizliği ve imkan bolluğunu görünce,bi tarafta ünv.ye kadar yabancı dil görüyosun derdini bile anlatamıyosun,diğer trafta iki yabancı dili konuşacak kadar öğreniyosun.
neyse kısmet paramız olur belki bizim çocuklar büyüyene kadar:P nerden olacaksa,ama hayaller insanı diri tutan değilmi:)
(aaa çocuklar dedim,sanki pervinden başka çocuğum varmış gibi,hayırlısı:)
öyle işte,akşamda gelince bamya ve pırasalı börek yetişmedi tabi,böreği gece 02:00 de uyanıp hazırladım ama,üzerinede streç filmle kapattım,gidince pişircem(aferim bana:P,kayınvalidem benim ammemleri,bizi,kaynımları ve eltimin annesini iftara çağırdı bu akşam,bende börek yapiyim boş gitmek olmaz dimi:D

2 yorum:

nevbahar01 dedi ki...

canımcığım o dediğin okullarda okuyan tanıdıklarım var. inan göründüğü gibi olmuyor. o okullar sadece sosyalleşmeye yarıyor. eğitim daha iyi değil emin ol. hatta sınavlar kazanılsın istenmiyor hep o okulların devamında okunsun diye. malesef maddiyat ön planda. ben asla çocuğumu özel okulda okutmayı düşünmem. o paralarla turtdışında dil öğrenilir. harika bir üniv eğitimi alınır diye düşünüyorum. yani bu tabi benim fikrim:)

tugbatugba dedi ki...

ah ha olur inş. ama nerdeeee...
prasalı böreğe bayılırım prasa çıktımı kıssss....

ben de de bu akşam nohut ısladım onu yapçem....