Perşembe, Temmuz 09, 2009

babannem.

ananemle babanem kardeştir benim,bunu daha önce söyledimmi bilmiyorum ama ikiside kardeş olmalarına rağmen huy olarak iki uç noktaydılar.noktaydılar diyorum çünkü ananem rahmetli oldu,aslında yaşlı olarak sadece babanem yaşıyor,o çok zor bi insandır her bakıma,anlaşılmasıda zordur idare etmeside zordur onu,bildiğiniz yaşlılardan biras farklıdır.hani derlerya beden yaşlansa bile ruh yaşlanmaz diye,işte öyle bişey,yani yaşı kesin olmamakla birlikte 93-94 felan olmasına rağmen,hala o eski diktatör:) günlerini sürdürmeye çalışır çoğu zaman,yaşlandıkça biz nasıl olacağız bilmiyorum elbette,ama geçliğinde çok eli maşalı bişeymiş babanem,ben yaşlılığına denk geldiğim için pek o günlerini görmemişte olsam,gelinlerine ve oğullarına çektiği azarlardan gördüğüm kadarıyla tanıdım babanemi,ondan o eski günleri bugünmüş gibi dinlemek çok heyecanlandırır beni,bir asrın canlı şahidi o çünkü benim gözümde,seferberliklerden,atatürkün ölümüne,geçirilen zor günlerden,azimle ayakta durma çabalarına kadar,herşeyi dinlerim,en çokta kendi kayınvalidesini anlattığı zamanlar hayalden çıkıp canlanıverir gözlerimin önünde,batumdan türkiyeye göçün zorluklarını yaşayan ailenin,evin bütün erkeklerini savaşa gönderişi ve kadın başına 5 tane küçük çocuğuyla daha yirmili,otuzlu yaşlarda ve üstelikte eşkiyanın köy basıp güzel ve varlıklı kadınları dağa kaldırdığı zamanda belinde silahı at üstünde,namusuna,çocuklarına ve malına sahip çıkışındaki mücadelesi gerçekten takdir edilesi bişeydir gözümde hala.babannem benim kayınvalidem dünyanın en mükemmel kayınvalidesiydi diye başladığında her cümleye,kayınvalide kavramı anlatılanın aksine yücelmiştir bende hep,(ve şükür ki benim kayınvalidemde dünya iyisi bir kayınvalidedir:)
velhasıl babannem ve koca babanne(kayınvalidesi) için söylenecek çok şey var daha,ama ben ne dersem diyim eksik kalacak dediklerim,bikaç ay önce ziyaretine gittiğimizde çekmiştim bu resmi hatıra kalsın diye,o gerçek bi kafkas kadınıdır her haliyle,tatlı huysuz canım babannem iyiki varsın,nefes alışın yeter bütün sülaleye,seni seviyorum...

1 yorum:

nevbahar01 dedi ki...

Allah ömrüne ömür katsın. benimkiler rahmetli oldu malesef:( çok isterdim yaşamalarını. huysuzlukları hepsinde mevcut:) bizimki de öyleydi ama çok tatlıydı. mekanları cennet olsun, yaşayanlara da selamet versin Allah...