Salı, Mart 31, 2009

sağlıklı beslenme programım.

az buçuk kenarından bahsettiğim bir konu vardı iki ay kadar önce.evet sağlıklı bir kiloya inmek için gittiğim diyetisyen ve kilolarım.biras bu konu hakkında yazmak istiyorum bu akşam.aslında daha erken biliyorum uzun bir yolu yarılayamadım bile ama içimden bu sürece dair bir yazı paylaşmak geldi.belki bu diyete başlarken kulağıma küpe olsun dediğim ufak kriterler sizlerinde işine yarar:)
unutmadan şunlarıda yazayım;iki ay 11 gün oldu diyete başlayalı,ve toplam bu sire içerisinde 11 kilo 200 gr.verdim.iki haftada bir kontrole gidiyorum,ve yemem gerekenlerin listesini değiştiriyor,bu kiloyu hareketsiz bir yaşamla verdim,yani sabah ve akşam işe arabayla gidiyorum ve bütün gün bilgisayar başında oturuyorum.bu nedenle tedirgindim başlarda veremiycem diye,ama şükür iyi gidiyor,maşallahda diyimde:)ama samimiyetle söyleyebilirimki,hiç diyetimi aksatmadım,iradem çok zayıftır ama Allahın izniyle bir karar verdim ve bunu başarmalıyım diye beynimde bitirdim olayı diye düşünüyorum.lafı fazla uzatmadan ipuçlarına geçiyim:
**
1. Eliniz abur cubura değil, suya uzansın. İştahınızı yatıştırmanın eldeki en ucuz, en emniyetli yolu bu…(günde bir bardak suyu zor içerdim,şimdi iki litre su tüketiyorum)
2. Dolapları boş tutun. Hem paradan hem de sizi caydıracak şeylerden tasarruf edersiniz. Etrafınızdaki yiyecek çeşitlerini azaltmanız sizi gereksiz yere atıştırmaktan alıkoyacak.(evdeki tüm abur cuburları çocuklara dağıttım)
3. İlham verici bir şeyler yapın. Kilo verdiğinizde giymekten büyük keyif alacağınız bir elbiseyi buzdolabınızın kapağına yapıştırarak kendinizi teşvik edebilirsiniz.(kendime 4 beden küçük iki gömlek aldım,arada çıkarıp bakıyorum:)
4. Baharatları dilediğiniz gibi kullanın. Araştırmalara göre, zencefil, kırmızıbiber, pul biber gibi baharatlar ve bunlarla yapılan soslar vücudunuzun yağ yakma kabiliyetini %25 oranında artırabilir.(baharata bayılıyorum,sık kullanırım)
5. Kilo vermek için uyuyun. Uykunuzu yeteri kadar almanız, daha fazla enerji elde etmek için yemek yemenizi engeller. Yapılan son bir araştırmaya göre, yeterince uyuyan bir kadının metabolizması yüzde 40 oranında artıyor.(düzenli uykuda çok önemli,ne az nede fazla)
6. Gece mutfak seferlerine bir son verin. Araştırmacılar karanlık odaların ve gecenin karanlığının bizi daha fazla yemeye sevk ettiğini belirtiyorlar. Yataya bir saat erken girmeyi deneyin. Evinizde daha neşeli, parlak ışıklara yer verin, hem daha mutlu olacak hem de daha az atıştıracaksınız.
7. Kahvaltıyı kesinlikle sektirmeyin. Gün için gereken enerji yakıtınızı almanızı ve öğle yemeğinde kendinizi daha az aç hissetmenizi sağlar.(kesinlikle doğru arkadaşlar,kesinlikle öğün atlamayın)
8. İçinizden çılgınca yemek yemek geliyorsa, size kendinizi iyi hissettiren müzikler dinleyin. Araştırmacılar müziğin beyindeki, en sevilen yiyeceği yemenin etkilediği merkezi harekete geçirdiğini belirtiyorlar.(bunu denedim işe yarıyor:)
9. Yeşil çay için. İsviçre Üniversitesi’nde yürütülen bir araştırmanın sonuçlarına göre, yeşil çay içmek vücudun yaktığı kalori miktarını artırıyor. Günde üç fincan içmeye çalışın.(ben sabah kahvaltı ve saat 4 te içiyorum)
10. Yediğiniz şeye yoğunlaşın. TV izlerken, bir şeyler okurken, ders çalışırken ya da e-mail’lerinizi yanıtlarken yiyecekleri gözden uzak tutun.(yemek yerken yemeğinie bakarak,ona odaklanın ve ağır yiyin)
11. Dışarı çıkın. Günde en az yirmi dakikayı dışarıda oturarak ya da yürüyerek geçirin. Güneş ışığı içinizdeki yeme istediğini kontrol etmenize yardımcı olur.(ben mutlu olduğumda hiç yemek aramam mesela,güneş mutlu ediyor insanı gerçektende dimi ama:)
son bir not:
Diyette olduğunuzu düşünmeyin. Kalorileri ve diyet yemeklerini düşünmekten çok, beslenme biçiminizde yapmakta olduğunuz hataları ve size kilo aldıran suçluları tespit etmeye çalışın. Sürekli diyette olduğunuzu düşünmek, yemeğe karşı kuşkucu olmanıza, yeme atakları geliştirmenize ve erken havlu atmanıza neden olabilir.
daha 25 kilo var vereceğim,hayırlı ve sağlıklı bir şekilde gidecek onlarda inş.selam ve dua ile,herkeslere hayırlı akşamlar,eve gitme vaktim geldi benim:)

3 yorum:

ZEZE İLE UCİ dedi ki...

zeynepcimm bravo valla azminle azme gelmeliyimm vallaa . ben tam iki ay içinde bu kadar kilo vermek istiyorum ama senin kadar azimli değilim sanırımmm.... valla bravooo...

nevbahar01 dedi ki...

iyi ki yazdın ben de sana rastlayıp sormak istyiordum merake diyordum. senin bu azmin bana da örnek olsun inş.
duamdasın allah koalylık versin hedefine ulaşırken sana. darısı başıma hala harekete geçmedim de:)

narincir dedi ki...

aferin gelincik, bakayim gelince nasil gozukecen gozume.aferinnnn.
gorumcen gozlerinle gorunce....heheheh