Cuma, Kasım 07, 2008

unutulanlar şimdi nerdeler acaba?


bu resmi gelen bi mailerimden kaydetmişim bilgisayarıma,az önce görünce tekrar çook eskilere götürdü beni,yıllar öncesine dair kimleri neleri hatırladım,nerelere özlem çektim,bir film şeridi gibi geçti gözümün önünden,yaşları benden küçük olanların şimdi belki hatırlayamayacağı birşeydir sokak yoğurtçuları(ben bile sanırım hayal meyal hatırlıyorum:)omuzlarından iki yana astıkları bakraçlarda el yapımı yoğurt satarlardı sokak sokak,yada bakkal amca satardı açık yoğurt evden kabını alıp gelenlere(gerçi biz daha çok mahallemizin sütçüsünün geldiği günler süt alma kuyruğuna girer,yaklaşık 10 dk sonra bize gelen sıra vesilesiyle tenceremizi doldurur,birazını yoğurt mayalar birazınıda içerdik)(hatta bigün sütü ocakta pişmesini beklerken taşırmıştımda el süpürgesiyle bi alay dayak yemiştim annemden:Donu sonra anlatırım neyse konuyu dağıtmiyim,
şimdilerde ne yoğurtçular geçiyor kapımızdan,nede sokağa geldiğini o peşpeşe çaldığı kornasıyla anladığımız sütçümüz var mahallede,uzun zamandır suyu alınmış taş gibi hazır yoğurtlar varken burnumuzu kıvırıp bakmıyoruz bile tadı ekşimeye dönmüş ev yoğurtlarımıza,ama ben o eski yoğurtların tadını özlüyorum,hakiki silifke yoğurdu bu abla diyen sokak yoğurtçularını birde...

2 yorum:

Haccecan dedi ki...

Bu eskiye özlem neden?
Eskiden daha mı güzel di herşey, dahamı sevgi doluyduk, daha mı insancıldık, daha mı doğaldı herşey....
bende özlüyorum dostum bende...

nevbahar01 dedi ki...

:))))
bu yoğurtçuları çocukluğumdan çok iyi hatırlıyorum , şimdilerde malesef yok evet. hatta ben çok geç konuştuğum için annem yoğurtçunun çanından su içirmiş bana:) "içirmez olaydım" diye sonrasında hep pişmanlık yaşamıştır :)