Perşembe, Kasım 13, 2008

lütfen yazıyı sonuna kadar okuyun,lütfen!

Şincik sevgili gelincik, once selam kelam ile baslarim yazima
evliikle alakli bilebildiklerimi ihtiyaci olan insanlara nasil aktarabilirim diye dusunuodum. simdiiiii bu linki blogunda yayinlarsan http://www.salihaerdim.com/ ( bu kadincaaz egitimci, danisman ve 6 cocugu var) ve ozellikle de bu yaziyi bloguna alirsan cok iii ve faydali olacak diye umarim, cunku ben saliha erdim`den cok sey ogrendim ve evlenmezden once de cokkk dinlerdim,hadi bakalim kolay gelsin.selamlar.
bende narım incirim güsel görümcemin:D bu güsel ricasına gönülden hay hay diyerek,hepimizin ihtiyacına binaaen faydalanmasını umarak burda yayınlıyorum,kendisinede ben çoook teşekkür ediyorum bu güsel vesilesi adına:
bilgilerini yenilemeyenler,düşünce kaynaklarını kurutmuş olurlar.

*Ailede birbirleriyle konuşamadıkları için,eşinin havada uçuşan düşünce tahminlerini mıknatısla toplayıp bir anlam oluşturmaya çalışanlar,isabet ettiremeyincede yine,karşısındakini anlamamakla suçlayanlar,
*konuşmanın ateş etmek demek olduğunu zannedip,durmadankarşısındakini söz ateşi yağmuruna tutarak,ondan sonrada savunmaya kilitlenmiş insandan,sakin sakin davranmasını ve söylediklerini anlamasını bekleyenler,
*hayatı asfalt bir yolda mercedesle ilerletmek varken,yollara döktüğümüz kötü zan,kötü niyet,düşüncesizlik,iletişimi bilmemek,sempatik,sevecen konuşamamak,hep kendi tarafından olaylara bakmak gibidaha nice olumsuz ve yanlış davranış taşlarından dolayı,ne arabada hal kalıyor ne de arabadakilerde.sonuçları görmeden önce,taşları görmek ve kaldırmak yerine,eteğindeki taşları dökmeye devam ederken bile,muhatabını"başından pay biçerek"suçlamaya devam edenler,
*zihni düşünmeye değilde,zihnindeki inandıklarını tekrarlamaya alışmış olanlar,anlatılan doğruları,kendi doğrularının yanından teğet bile geçirmeden,herkesin kendisinin doğru diye inandıklarına göre hareket etmesini bekleyenler,
*yıllar geçtikçe,zaman ilerledikçe,insanların ihtiyaçlarınında değişebileceğini hiç düşünmeyenler ve bu ihtiyaca cevap verebilmek için önce kendisinin değişmesi ve gelişmesi gerektiğini bilmeyenler,
*eşini bir çift tatlı söz,bir çift güler yüzle,sevgiyle kuşatarak önce kendisini,sonra eşini,psikolojik korumaya almak yerine,günü birlik,dümdüz,sıradansıradan,ve beslemek yerine tüketecek özensiz sözlerle,evin duvarlarını koruyan fakat gönül evinin duvarlarını her yanlış davranışla biraz daha fazla yıkan ve dağıtanlar,ortada güsel duygu kalmadığını görüncede şaşıranlar,
*sevdiğine nezaket gülleri derip sunmak dururken,düşüncesizce üretilen kaba söz taşı atıp,kafasını gözünü yaralayıp sonradahem güleryüz bekleyenler,hem de sızlandığı için karşısındakini suçlayanlar,
*iyi geçinmenin bir yetenek,bir sanat olduğunu bilmeden,kendi sözünün üstün gelmesi için olağanüstü gayret gösteren,benlik algısı yanlış ve eksik oluşmuş,imtiyaz ve otorite savaşı verenler ve bu yüzden habire kan kaybedenler ve kan kaybettirenler,
*yaptıklarından sorumlu olduklarını unutup göze göz dişe diş mücadele ile üstünlük savaşı verip kendilerini ve karşısındakileri tüketenler

GALİBA AİLE OLDUĞUNUZU ZANNEDİYORSUNUZ.
(size tavsiyem zanlarınızla amel etmeyiniz).

bunun gibi daha birçok yazısı var sayfasında,ısrarla okumanızı bende tavsiye ediyorum,fırsatınız olmazsa okumaya hilal tv de "hanımefendi" isimli tv programı var,pazartesi sabahları;10:20-11:50,gündüz izleyemeyenlere pazartesi gece 24:00 veya salı 13:00 de tekrarı var programın,hadi daha güsel olsun diye ilişkilerimiz,(eşimizle,çocuğumuzla,çevremizle)bu programdan nasiplanelim inş. arkadaşlar,,

3 yorum:

nevbahar01 dedi ki...

canımcığım biliyorsun saliha hanım dan ben de çok istifade etmiş biriyim. gerek bireysel danışmanlık alarak, gerek medyadan takip ederek, gerekse kurslarına katılarak. kesinlikle çok faydasını görmüş biri olarak herkese tavsiye ederim. kendisinden Allah razı olsun...

narincir dedi ki...

tesekur ederim gelincik cik cik cik. Ben de bekliyodum hani bunu. Insallah insanlar faydalanir, yaziyi onceden okumus olsam bile bi kez daha okurken bile yine yeniden biseyler ogreniyorum. Allah gonullerimizi, dilimizi cozsun, dogru anlayalim dogru soyleyelim insallah.

Gelin Ayşe dedi ki...

Yazı okuyunca kendimi bir kötü hissettim. Kötü ve suclu ..