Perşembe, Ekim 23, 2008

eskilerden bir nasihat


Tarlada ekinim var deme ambara girmeyince,
Hayırlı evladım var deme el koynuna girmeyince,
sadık dostum var deme başına bir hal gelmeyince,
Vefakar karım var deme yok günü görmeyince,
..
Ağustostan sonra ekilen darıdan
işinin başına geç gidenden,
Bal vermeyen arıdan,
Kocasından sonra kalkan karıdan,
Haram kazınılan paradan kimseye hayır gelmez.
..
Zengini fakir eden hayırsız evlattır,
Memuru tüccarı fakir eden süslü avrattır.
Fakiri fakir eden kuru inattır.
çok acıma acınacak hale gelirsin.

2 yorum:

Gelin Ayşe dedi ki...

abo her cümlesi ne kadar dogru. Bunları yaşamadan birşeyim var dememeli bencede.

nevbahar01 dedi ki...

hepsini duymuştum ,dilden dile söylenir ya bunlar. ama ilk kez okuyorum, okurken daha çok anladım düşündüm. atalarımızın öngörülerine şapka çıkarıyorum . nurları şad olsun...