Pazartesi, Eylül 01, 2008

pazardan kalma ben,

dün sabah uyuya kalıp 11 gibi uyandığımız nadir pazarlardan biriydi,geç uyanınca biras tadsız tuzsuz kelimenin tam ifadesiyle mıy mıy mıy oluruz biz(oda nasıl bi kelime olduysa şimdi:P
işte kahvaltı bu saatten sonramı yapcez felan deyip bi ileri bi geri evin içinde uyku açma yürüyüşleri yaparken,kayınvalidem sağolsun telefon etti bize ve kahvaltıya davet etti,bizde tamam deyip yukarı çıktık,kahvaltı sonrası pervini uyuttum yukarda ve aşağı indim eve,zira bissürü incik cincik işler beklemekteydi,dün akşam ayşe ablama çaya uğradığımızda eşimin onu kış için domates rendesi kaynatırken görmesi vesilesiyle,bi 10-15 kilo domateste bize almış olması münasebetiyle,bizde(eşim ve ben oluyoruz)kolları sıvayıp vede bismillah diyerekten domatesleri soyup robottan çektik ve kaynatıp şişelere doldurduk,(eşim yardım ederkenki resmini bloğuma koyacağımı söylediğimde,bunu istemediğinden bende sadece domates şişelerimin resimlerini ekliycem,)neyse işte öyle bu işi bitirdik derken,kırmızı biberler vardı alınmış bide onlarıda fırında közleyip kabuklarını soyup poşetledik ve kışa hazır hale getirdik,(köyden gelen bahçeden taze toplanmış fasulyeleride biras kavurup onlarıda dolaba atınca kolayladık işlerimizi:) bu pazar kışa hazırlık için evde geçti :)eşim biras dışarda işleri olduğuna dışarı çıktı sonra bende biras ortalığı toparlayıp kayınvalideme çıktım,pervin uyuyordu yine:)saatlerdir yatıyormu dedim,meğer benim peşime uyanmış ve yenicene uyutmuş annem,sağolsun,oda mutfakta tatlı yapıyordu bende yardım ettim,sonra beraberce oturup cevizleri ayıkladık(kayınvalidemlerin köydeki ceviz ağaçlarının cevizlerini,annem kırdı ben ayıkladım)birasda lafladık derken,akşam oldu yimekde yedik bi güsel(sankim ramazanın ilk akşamı iftara bizi davet etmedi gibi pazarda burda yidik,ama bu sayılmaz bugün oruçlu diyildik dimi:P akşamada bu tatlı yorgunluğun ardından eve gittik uyuduk,,
ilk iftar heyecanı var içimde,Rabbim ne güsel ramazan ayı'na kavuşmak yine:D

3 yorum:

nurcan dedi ki...

niyee bu erkekler işyaptıkları zamangörüntülenmek istemezler ne var yani yapıyorsun işteee..allahh allah görsün bre blogspotçularrr ye varr di mi...
neyse canımyardım iyiir her zaman ..

nevbahar01 dedi ki...

helal eşine bee, bak sayesinde yemeğe koyacağın domateslerin hazır :)
ya akıl verip yardım etmeyen cinsten olaydı.
valla hem istemiş hem yapmış adam ne hoş.
afiyetle yiyin...

Unknown dedi ki...

hamarat takımı haha :) süpersiniz ya valla o közlenmiş kırmızı biberler yok mu hele üf üf üf kışın en büyük zevklerimden biridir öyle bi de sarımsaklı yoğurtlu olucak o ooofff :)))) ağzımın suyu aktı yahu :/